Heeft u een klacht over ArdoSZ, of bezwaar tegen de manier waarop wij met uw ziekte of re-integratie omgaan?

Dat vinden wij vervelend. Als het enigszins kan, lossen we het probleem dan ook graag samen met u op.

Kies de situatie die op u van toepassing is

Het is wel van belang om eerst te bepalen wat er precies aan de hand is. De regels van de sociale zekerheid schrijven voor dat u uw klacht of bezwaar in bepaalde gevallen niet bij ons, maar bij andere personen of instanties onder de aandacht moet brengen. Kies in de wegwijzer de situatie die op u van toepassing is:

Wegwijzer

Ik twijfel aan de juistheid van een advies van de bedrijfsarts

Als u twijfelt aan de juistheid van een advies van de bedrijfsarts over de verzuimbegeleiding, kunt u dit met opgave van redenen bij hem aangeven. U kunt dan ook vragen om een second opinion van een andere bedrijfsarts.

Procedure voor second opinions
De eerste bedrijfsarts zet dan de second opinion in gang, tenzij hij zwaarwegende argumenten heeft om dit niet te doen; in dat geval zal hij u vertellen wat deze argumenten zijn. Vindt de second opinion plaats, dan verloopt deze volgens een vaste, wettelijk voorgeschreven procedure. Lees er meer over in het Stappenplan second opinion.

Ik verschil met Ardosz van mening over mijn re-integratie

Bij het inrichten van de re-integratie volgt uw verzuimconsultant van Ardosz het advies van de bedrijfsarts. Wanneer u het niet eens bent met de wijze waarop Ardosz met dit advies omgaat en/of de re-integratie vormgeeft, kunt u een deskundigenoordeel aanvragen bij UWV.

Deskundigenoordeel van UWV
Bij een deskundigenoordeel beoordeelt UWV of ArdoSZ aan alle re-integratieverplichtingen voldoet. Bijvoorbeeld of we niet te weinig aan de re-integratie doen, of juist te veel van u vragen. De uitkomst van een deskundigenoordeel is wettelijk niet bindend, maar de verzuimconsultants van ArdoSZ nemen die wel altijd mee in het vervolg op het dossier en de ontwikkeling daarvan. Op uwv.nl vindt u hoe u het deskundigenoordeel aanvraagt en met welke kosten u rekening moet houden.

Ik vind dat de bedrijfsarts mij niet correct of professioneel heeft behandeld

Als u vindt dat de bedrijfsarts zich tegenover u heeft schuldig gemaakt aan onfatsoenlijk of onprofessioneel handelen, kunt u gebruikmaken van de klachtenprocedure van ArdoSZ.

Wij sturen uw klacht door
Ardosz ziet erop toe dat onze artsen de  verplichtingen van de klachtenprocedure naleven. U kunt hiervoor ons klachtenformulier invullen. Naar het klachtenformulier.

Ik vind dat ArdoSZ mij niet correct of onprofessioneel heeft behandeld

Als u vindt dat wij ons niet correct of onprofessioneel tegenover u hebben opgesteld, kunt u een klachtenformulier invullen.

Binnen 48 uur contact
Wij vinden het erg vervelend als iemand een klacht of vervelende ervaring heeft en nemen iedere klacht serieus. U kunt er op rekenen dat wij na ontvangst van uw klacht binnen twee dagen per e-mail contact met u opnemen om naar een oplossing te zoeken.  Ga naar het klachtenformulier.

Ik heb geen klacht of bezwaar, maar wel een vraag

Heeft u geen klacht maar wel een vraag, dan kunt u altijd contact opnemen met uw verzuimconsultant op telefoonnummer: 024-750 11 01

Ik ben het niet eens met een beslissing (‘beschikking’) over mijn ziekte of uitkering. Let op: alleen van toepassing indien u geen werkgever meer heeft

Wanneer u geen lopend dienstverband meer heeft (en dus geen werkgever) maar wel arbeidsongeschikt bent, ontvangt u een Ziektewetuitkering. Beslissingen over uw uitkering ontvangt u van UWV. Alleen deze instantie mag namelijk zulke ‘beschikkingen’ afgeven.

Bent u het niet eens met de inhoud van een beschikking, dan kunt u bezwaar maken. Dit is bijvoorbeeld van belang als u vindt dat de bedrijfsarts u ten onrechte hersteld heeft gemeld. De procedure voor bezwaar en beroep vindt altijd plaats bij UWV. Lees er meer over op de website van UWV.