Welkom op de informatiepagina over verzuimsysteem Compasity. Hier vind je alle relevante informatie en documenten overzichtelijk gebundeld op één plek. We hebben een verdeling gemaakt tussen: documenten, nieuwsbrieven, het webinar en vraag & antwoord.
Documenten
Nieuwsbrieven
Webinar
Vraag & antwoord
Hieronder hebben we enkele veelgestelde vragen voor u op een rij gezet. Heeft u vragen die niet in deze lijst staan? Mail deze dan naar compasity@ardosz.nl. U ontvangt dan binnen 2 werkdagen antwoord op uw vraag. En wij vullen onderstaande lijst aan met de nieuwe vragen en antwoorden.
Fusie Care Group en ArdoSZ
Waar vind ik alle communicatie over de fusie terug?
We hebben u geïnformeerd in diverse nieuwsbrieven. Deze vindt u bovenaan deze webpagina terug. Ook vindt u hier alle overige relevante documenten.
Per wanneer fuseren Care Group en ArdoSZ?
Care Group is begin 2021 overgenomen door Acture Groep. De officiële juridische fusie vindt plaats op 1 juli 2022. Vanaf dat moment gaat Care Group volledig op in ArdoSZ, onderdeel van Acture Groep.
Wat is het voordeel voor mij als klant?
De fusie heeft als hoofddoel het van de kwaliteit, wendbaarheid en schaalbaarheid van onze dienstverlening. Belangrijk voordeel voor u is dat u na de fusie profiteert van de pool van Artsen en Specialisten van ArdoSZ. Ook de bezetting in Casemanagement en Arboconsultants biedt meer continuïteit. Zo bieden wij u een meer schaalbare en wendbare arbodienstverlening binnen een professionele organisatie.
Is ArdoSZ een gecertificeerde arbodienst?
Ja, ArdoSZ werkt met een kwaliteitsmanagementsysteem. We zijn een gecertificeerde arbodienst die voldoet aan de wettelijke en professionele eisen van de Stichting Beheer Certificatieregeling Arbodiensten (SBCA). Ons certificaat kunt u via deze link inzien en downloaden.
ArdoSZ voldoet aan de wettelijke en professionele eisen van het Certificatieschema Dienstverlening Arbodiensten en is ISO 9001, ISO/IEC 27001 en ISO/IEC27701 gecertificeerd. Verder belangrijk om te weten over ArdoSZ:
- Erkend opleidingsinstelling Bedrijfsgeneeskunde
- Interne klachtenprocedure en externe geschillencommissie
- Second opinion via landelijk platform: LPBSO
- Lid van de Organisatie voor Vitaliteit, Activering en Loopbaan (OVAL)
Meer informatie over ArdoSZ vindt u op onze website.
Zijn ArdoSZ en Compasity ISO gecertificeerd op het gebied van informatiebeveiliging?
Ja, beide organisaties zijn ISO 27001 gecertificeerd. De certificaten vind je hier:
Moet ik een nieuwe overeenkomst afsluiten?
Nee. De overeenkomst die u met Care Group heeft, wordt door de fusie van rechtswege overgenomen door ArdoSZ. Wel zullen wij in de loop van dit jaar contact met u opnemen om te kijken wat binnen de mogelijkheden van ArdoSZ de beste dienstverlening en samenwerkingsafspraken voor u zijn. Uitgangspunt hierbij is enerzijds dat we voor uw situatie de beste arbodienstverlening organiseren en anderzijds dat we onze dienstverleningsmodellen zoveel mogelijk uniformeren om wendbaarheid, schaalbaarheid en kwaliteit te kunnen garanderen.
Zijn juridische aspecten van de fusie goed geborgd?
Ja, ArdoSZ heeft hiervoor juridische deskundigen ingeschakeld. De juridische fusie is een vorm van overname, waarbij Care Group BV overgaat in ArdoSZ BV. Care Group BV is de verdwijnende rechtspersoon en ArdoSZ de verkrijgende. Hierdoor gaan de lopende afspraken van rechtswege over naar ArdoSZ. De fusie is gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
Wat zijn de KvK-gegevens van ArdosZ
U kunt het KvK-uittreksel van ArdoSZ hier downloaden.
Krijg ik een andere factuur na de fusie op 1 juli?
Over de maand juni krijgt u de voor u bekende factuur vanuit Care Group. Vanaf 1 juli factureren wij vanuit ArdoSZ, begin augustus ontvangt u dan ook een factuur met de uitstraling van ArdoSZ. De bedragen op de factuur zijn ongewijzigd.
Casemanagement en inzet artsen en specialisten
Krijg ik een andere casemanager en hoe kan ik deze bereiken?
Nee, u houdt uw eigen Casemanager(s).
Vanaf 1 juli wijzigt het telefoonnummer waarop wij bereikbaar zijn naar: 024 750 11 00. Het oude telefoonnummer wordt nog een periode doorgeschakeld.
Ook krijgen wij andere e-mailadressen, per 12 juli gebruiken wij voornaam.achternaam@ardosz.nl. Ook hier geldt dat de oude e-mailadressen nog een periode doorgezet worden naar de nieuwe e-mailadressen. Let op: vanaf 12 juli werken wij met Zivver om informatie per e-mail zo veilig mogelijk te versturen. Lees hier meer over Zivver.
Worden er andere artsen en specialisten ingezet in mijn dossier(s)?
Op lopende dossiers blijven dezelfde artsen en specialisten ingezet worden. Omdat een van de grote voordelen van de fusie is dat u nu ook het brede netwerk van artsen en specialisten van ArdoSZ kunt benutten, kan het inderdaad zijn dat er op nieuwe dossiers andere artsen en specialisten ingezet worden.
Facturatie en prijsafspraken
Verandert er iets aan mijn factuur?
Vanaf 1 juli factureren wij vanuit Compasity. Begin augustus ontvangt u de eerste factuur in de ArdoSZ lay-out. De tarieven zijn ongewijzigd.
Veranderen de kosten voor het lidmaatschap van het verzuimsysteem?
Nee, de kosten voor het lidmaatschap van VerzuimXpert houden wij gelijk aan de kosten voor het lidmaatschap van Compasity.
Krijg ik nieuwe prijsafspraken?
Nee, voor 2022 blijven de huidige prijsafspraken gelden.
Overgang verzuimsysteem: van VerzuimXpert naar Compasity
Waarom gaan we over naar een ander verzuimsysteem?
Voor het succesvol samenvoegen van de organisaties Care Group en ArdoSZ, is het van belang om met één systeem te werken. Na een uitgebreide ‘Fit Gap-analyse’ op technische aspecten én op het proces en werkwijze van Casemanagers en artsen, hebben we de keuze gemaakt voor Compasity.
Wat zijn de veranderingen ten opzichte van het vorige systeem?
Compasity is, net als VerzuimXpert, een verzuimsystem. Naast een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke lay out, én een slagvaardige en snelle helpdesk, biedt Compasity ook voordelen in functionaliteit:
- Er is een koppeling tussen Compasity en Planningsagenda, waardoor afpsraken met artsen en specialisten vanuit het systeem te maken zijn én inzichtelijk zijn in de tijdlijn van het dossier.
- Er is een koppeling met Power BI, waardoor we overzichtelijke rapportages kunnen maken en een klantdashboard in kunnen richten.
Staan alle lopende dossiers in Compasity?
Ja, alle lopende dossiers gaan mee in de migratie van VerzuimXpert naar Compasity. Kun je een dossier niet vinden of is een dossier niet compleet? Geef dit dan aan via compasity@ardosz.nl, dan kijken wij hiernaar en zorgen we dat de informatie alsnog juist in het systeem komt.
Staat er ook historie in Compasity?
Ja, alle afgesloten dossiers gaan mee in de migraite van VerzuimXpert naar Compasity. Kun je een dossier niet vinden of is een dossier niet compleet? Geef dit dan aan via compasity@ardosz.nl, dan kijken wij hiernaar en zorgen we dat de informatie alsnog juist in het systeem komt.
Waarom moet ik een toestemmingsverklaring tekenen voor de datakluis?
De data in de datakluis betreft persoonsgegevens van medewerkers waarvoor geen ziekmelding loopt of heeft gelopen. Als arbodienst is er vanuit de AVG geen doelmatigheid om deze gegevens in te zien. De werkgever is eigenaar van deze data en moet dan ook toestemming geven om de data in de datakluis van VerzuimXpert over te dragen aan de datakluis van Compasity.
Waarom moet ik een nieuwe verwerkersovereenkomst sluiten?
Met de overgang naar Compasity, wordt Compasity het verzuimsysteem waarin jullie de informatie over (zieke) medewerkers gaan verwerken. Conform AVG moet er een verwerkersovereenkomst gesloten worden tussen de werkgever en het verzuimsysteem.
Welke kosten brengt deze overgang voor mij als klant met zich mee?
Er zijn geen kosten verbonden aan deze overgang. Mocht er de wens zijn om een koppeling te realiseren tussen jullie verzuimsysteem en Compasity, dan kunnen we die (na de migratie) realiseren. Hier zijn wel kosten aan verbonden, daar brengen we op verzoek een offerte voor uit.
Kan ik ervoor kiezen om VerzuimXpert te blijven gebruiken?
Nee, VerzuimXpert is per 10 juni 17.00 uur niet meer te gebruiken.
Ik wil een ziekmelding doen, maar de medewerker staat niet (meer) in Compasity?
Dit komt waarschijnlijk omdat wij de toestemmingsverklaring voor de datakluis (nog) niet binnen hebben. Zonder deze verklaring mogen wij de data uit de datakluis niet migreren naar Compasity. Er zijn tussen nu en 1 oktober nog 2 momenten waarop VerzuimXpert de resterende data uit de datakluis zal migreren, deze data worden z.s.m. bekend. Hiervoor is het wel van belang dat wij de getekende toestemmingsverklaring ontvangen. In de tussentijd moeten de ziekmeldingen handmatig worden aangemaakt.
Ik zie geen cijfers meer over mijn verzuim, hoe kan dit?
Dit komt waarschijnlijk omdat wij de toestemmingsverklaring voor de datakluis (nog) niet binnen hebben. Zonder deze verklaring mogen wij de data uit de datakluis niet migreren naar Compasity. Er zijn tussen nu en 1 oktober nog 2 momenten waarop VerzuimXpert de resterende data uit de datakluis zal migreren, deze data worden z.s.m. bekend. Hiervoor is het wel van belang dat wij de getekende toestemmingsverklaring ontvangen. In de tussentijd kan het systeem de ziekmeldingen niet afzetten tegen het totale medewerkersbestand en kloppen de data in de rapportages dus niet.
Hoe moet ik de Verwerkersovereenkomst invullen?
De geel gearceerde velden moeten worden ingevuld.
Ik kan niet inloggen en/of ik heb nog geen inlog voor Compasity, hoe los ik dat op?
Problemen met het inloggen en/of het aanvragen van een nieuwe inlog kan via compasity@ardosz.nl.
Hoe wordt voorkomen dat er met de migratie data wordt gelekt?
Het juridische aspect van de datamigratie borgen we met de toestemmingsverklaring en de verwerkersovereenkomst. Opdrachtgevers van wie een van deze documenten niet getekend retour is ontvangen, gaan niet mee in de datamigratie op 11 juni. Technisch borgen we de migratie door:
Genereren datadump
- De datadump wordt gemaakt door een consultant van Other Side of Work. Dit is een derdelijns engineer die de juiste rechten heeft om deze activiteit uit te voeren
- De datafiles worden beveiligd met een wachtwoord, welke persoonlijk zal worden gestuurd naar de ontvanger van Compasity.
Transport naar Compasity
- De datafiles worden over een beveiligde internetlijn (encrypted) getransporteerd naar een locatie binnen Compasity. ArdoSZ kan en wil daar zelf niet tussen gaan zitten.
- De ontvangstlocatie is beveiligd met gebruikersnaam en wachtwoord en is alleen toegankelijk met een specifiek IP-adres van de zender.
Inlezen datadump
- De ontvanger van Compasity heeft een wachtwoord gekregen voor het openen van de datafiles.
- Derdelijns consultant van Compasity heeft de rechten om de datafiles in te lezen in Compasity.
- De gebruikers en autorisatie-matrix worden ook ingelezen, waarbij toegang tot specifieke trajecten wordt overgenomen.
Met deze maatregelen beperken we het risico van datalekken. We hebben dit gedaan naar alle eer en geweten en kennis van het moment, inclusief onze technische mogelijkheden.
Ik zie inactieve dienstverbanden bij de actieve dienstverbanden staan
Dit issue is bij ons bekend en als het goed is opgelost. Klopt het bij u nog niet? Mail dit dan naar compasity@ardosz.nl, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Mijn organisatiestructuur klopt niet in Compasity
Dit issue is bij ons bekend en wij werken aan een oplossing, als het goed is staat dit per 1 juli correct in het systeem. Klopt het bij u op maandag 4 juli nog niet? Mail dit dan naar compasity@ardosz.nl, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Mijn gebruikersrechten en rollen staan niet goed in Compasity
Dit issue is bij ons bekend en wij werken aan een oplossing, als het goed is staat dit per 1 juli correct in het systeem. Klopt het bij u op maandag 4 juli nog niet? Mail dit dan naar compasity@ardosz.nl, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Er worden meisjesnamen gebruikt in Compasity, waardoor ik medewerkers niet (goed) kan vinden.
Dit issue is bij ons bekend en wij werken aan een oplossing, als het goed is staat dit per 1 juli correct in het systeem. Klopt het bij u op maandag 4 juli nog niet? Mail dit dan naar compasity@ardosz.nl, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Wij hebben de toestemmingsverklaring voor de datakluis nog niet getekend retour gestuurd. Wanneer is de uiterste deadline daarvoor?
Er zijn nog twee momenten waarop de datakluis uit VerzuimXpert wordt overgezet naar de datakluis van Compasity: 8 juli en 9 augustus. De deadlines om mee te gaan in een van deze migraties zijn als volgt:
- 8 juli: 5 juli verklaring getekend retour
- 9 augustus: 7 augustus verklaring getekend retour
Wij hadden geen koppeling met VerzuimXpert, maar willen wel graag een koppeling met Compasity. Hoe gaat dit in z’n werk?
U kunt een koppeling aanvragen via compasity@ardosz.nl. Om in kaart te brengen welke eisen en wensen u heeft, sturen wij u dan een aantal vragen. Na beantwoording daarvan ontvangt u een offerte, na akkoord op de offerte plant Compasity een inventarisatiegesprek in. Daarna wordt vastgesteld wat de planning is voor het realiseren van de koppeling. Ter indicatie: een standaard koppeling kost € 906,00 en vraagt circa 6 weken ontwikkeltijd.
Hoe kan ik een rapportage maken van zieke medewerkers in een periode?
Deze rapportage maakt u onder ‘rapportages’ kies voor ‘verzuimfrequentie’, selecteer vervolgens de betreffende periode door de start- en einddatum in te vullen. Klik tot slot op ‘ververs rapportage’.
Heb je nog een vraag, opmerking of suggestie?
Stuur deze naar compasity@ardosz.nl, zo kunnen we je het snelst van dienst zijn.